• THINKING…
  • BORN IN CREATIVITY
  • FOCUSED ON STRATEGY

About us

About us

Designed to create value over time

For us, research is the core element in helping companies in their business development.

In collaboration with public and private entities, universities and research centers, we deal with research and development, technology transfer and training activities in the field of neuromarketing, marketing and corporate integrated communication, with a special focus on the tourism and agribusiness sectors.

In addition, we offer strategic, economic, consulting services in the areas of strategic and operational marketing and Information & Communication Technology.

SERVICES

SERVICES

RESEARCH AND DEVELOPMENT

Research and development, technology transfer and training, in collaboration with universities and research centers, in the field of neuromarketing, marketing and integrated corporate communication.

STRATEGIC AND OPERATIONAL MARKETING

Design of development plans and strategic programs, support in strategy definition and intervention implementation process.

 

SMART TOURISM

Strategic consulting and territorial marketing, land use planning and programming, research and analysis in the areas of tourism and urban and rural development.

 

AGRI-FOOD PROMOTION

Researching the best funding opportunities and accompanying the client through all stages of development and management of promotion and innovation projects for the agribusiness sector.

BUSINESS CONSULTANCY

Design, management, monitoring and control services for community-funded spatial development programs and projects co-financed by EU funds, targeting PAs and the private sector.

DIGITAL SOLUTIONS

Implementation of solutions aimed at enhancing cultural heritage, improving existing processes, responding more effectively to customer needs, and creating new business models.

  1. LABORATORIO DI NEUROMARKETING

    Grazie all’utilizzo di diverse metodologie di indagine, supportiamo le  aziende nell’analisi della propria comunicazione, così da anticipare i dubbi emergenti, proponendo soluzioni facili da applicare e dai vantaggi concreti, in grado di ottimizzare le risorse disponibili e ridurre al minimo il verificarsi di errori di percorso.

  2. Analisi del coinvolgimento emotivo

    Attraverso la mappatura delle espressioni facciali analizziamo il coinvolgimento emotivo dei consumatori e degli utenti dei prodotti digitali.

  3. Packaging design

    19 secondi. Questo è il tempo che mediamente serve affinché un acquirente prenda una decisione di acquisto.

    Il nostro scopo è massimizzare l’attrattività del packaging dei tuoi prodotti e incrementare la capacità degli stessi di attirare l’attenzione e stimolare la memorizzazione da parte del pubblico.

  4. Advertising analysis

    Attraverso le analisi di neuromarketing è possibile capire in anticipo la potenziale efficacia di uno specifico piano di comunicazione e fin dove è possibile spingersi con la creatività senza allontanare il target di riferimento.

    Per quanto la creatività in comunicazione sia fondamentale, non è sempre facile trovare il giusto equilibrio tra creatività e raggiungimento degli obiettivi di business.

  5. Web usability

    Attraverso un’accurata e innovativa metodologia di ricerca, focalizzata sull’osservazione omportamento d’uso di reali fruitori e l’applicazioni di tecniche e strumenti di neuromarketing, valutiamo l’efficacia e l’efficienza dei prodotti digitali.

  6. Brand identity analysis

    Attraverso specifici test di neuromarketing analizziamo il livello di percezione del tuo marchio, verifichiamo la gradevolezza per il target di riferimento, la visibilità e, soprattutto, la propensione al ricordo.

    Il nostro obiettivo è realizzare una brand identity forte e chiara e coerente, testando il tuo logo e tutti i materiali ad esso associati,

  7. Customer experience and purchasing behaviour

    Attraverso diverse metodologie di indagine analizziamo i bisogni e le aspettative dei clienti per comprendere le loro preferenze, raccogliamo e analizziamo i feedback dei clienti per migliorare la loro esperienza, misuriamo la soddisfazione dei clienti per valutare il loro livello di fiducia e fedeltà, mappiamo e analizziamo le esperienze vissute dai clienti durante il loro percorso di acquisto.

Work

Work

IMMERSIVE EXHIBITION

mmersive multimedia museum exhibit featuring stereoscopic projections through the installation of 3D cinema projection systems on a silver screen to maintain polarization. Through this technology, the projected images induce the feeling of depth for the viewer, creating a feeling of spaciousness and total immersion for the viewer.

MULTIMEDIA CONTENT

Projected into the future, among holograms and teleportation, a New York journalist is catapulted among the archaeological and artistic wonders of Calabria.

GOALS

We apply information technology resources to enhance cultural, tourist and landscape heritage, paying special attention to land development policies.

500
Coffee
900
IDEAS
68
PROJECTS
500
MAILS
CLIENTS & PARTNERS

CLIENTS & PARTNERS

Work with us

Work with us

Send us your CV and we will be in touch with any suitable roles we have available for your next opportunity.

    Call Us (+39) 392 9722524 Monday–Friday | 9am–6pm (GMT +1)

    Address Via di Torrenova, 177 - 00133 Roma, ITALIA